Wednesday, March 11, 2015

Nädal linnakeses nimega Blois

Koolivaheaja teisel nädalal sõitsime hostemaga Pariisist 2h kaugusele linnakesse nimega Blois, kus elab tema vend koos oma naise, tütre ja pojaga. Nende pere oli väga-väga tore ja nad võtsid mind väga soojalt vastu :) Vahva oli ka see, et lapsed olid enamvähem minuvanused - tüdruk on mingi 21 vist ja poiss oli 17. Ja see kutt käis eelmine aasta YFU'ga USAs vahetusõpilaseks, seega oli põnev temaga rääkida ja üksteise kogemustest muljetada :)

Selle 1 nädala jooksul nägin ma paljusid sealse piirkonna losse, käisime ekskursioonidel sees jne. Väga-väga ilusad olid ja ka väga pika ajalooga, seega see oli väga huvitav :)


Blois loss




3. päeval sõitsime Blois kõrvallinna Amboise, mis on peamiselt kuulus seetõttu, et Leonardo da Vinci elas seal linnas oma viimased 3 eluaastat, suri seal ning seal on ka tema haud. Seega käisimegi kõigepealt Amboise suures lossis ja selle kabelis, kus oli da Vinci haud. 


Maja, kus Leonardo da Vinci elas 3 aastat enne oma surma. See oli tehtud muuseumiks, mis esitles tema kõiki leiutisi ja ka veidi tema kunsti. Seal oli ka tohutult suur aed, kus võis näha veel igasuguseid imeasju, mida ta leiutanud oli. Loomulikult räägiti meile seal ka Mona Lisast ja ausaltöeldes mulle tuli see üllatusena, kui giid detailselt rääkis Mona Lisast ja sellest, kes ta oli ja mis asjaoludel teda maaliti, sest siiamaani olin mina arvanud, et keegi ei teadnud, kes Mona Lisa oli...

Märtsi lõpus juba kellukesed :)


Kõndisin oma hostema ja selle tüdruku ja poisiga mööda seda tänavat, kui otsustasin pilti teha, seega seisatasin ja ütlesin kõva häälega üle tänava ''Ärge keegi liigutage!'', aga ilmselt vist liiga kõva häälega, sest kõik inimesed, kes meiega koos seal tänaval kõndisid, seisatasid ja tardusid, kuni ma pildi ära tegin :D



Niiiiiiiii armsad 
''Kui ma suureks saan, hakkan printsessiks''

''Kui suureks saan, hakkan surfariks''


Chambord'i loss, mis oli vääääga uhke. See on UNESCO maailmapärandite nimistus. Selle lasi ehitada kunagi prantsuse kuningas Francois I, aga tema ega ka teised valitsejad ei käinud seal tihti, sest kuna selle lossi ehitamisel võeti šnitti palju Itaalia arhitektuurist, ei kõlvanud see loss prantsuse kliimasse ja elutingimused seal polnud kunagi sobivad - talvel on seal koguaeg jubejube külm, suve aga on seal hull probleem säääskedega. Seega ilus, aga väga mõttetu loss, ehitati ainult kuninga võimu näitamiseks :D










Chenonceau loss

Näeb välja veits nagu Hogwarts ju????!!!!!







Kui ma seal olin, siis oli vahepeal ka 24. veebruar ehk Eesti Vabariigi aastapäev. Seega ma otsustasin sellel päeval tähistamiseks esitleda oma võõrustajatele ühte powerpointi Eestist, mida ma ka koolis olin esitlenud. Istusimegi siis laua taga ja rääkisime poolteist tundi Eestist, tundus, et neile väga meeldis ja see oli neile huvitav :) Peab ju väiksele Eestile reklaami tegema. 

Vot selline oli minu vaheaeg :) 

Kaisa

2 comments:

Anonymous said...

Merci, minu kallis! Kui ma seda "väikese-linnakese-tänaval-pildi-tegemise"-lõiku lugema hakkasin, siis kartsin, et see lõpeb sellega, kuidas su käed raudu pannakse... :D :D :D :D :D

Empsu

Kaisa Potisepp said...

Hahahaha, mida pekki :D:D:D Õnneks sain klõpsu tehtud ja käsi raudu ei pandud :D

Musud